Förra sommaren intervjuades George Zimmerman på Fox news. Intervjun har inte blivit så uppmärksammad, trots att den kastar ljus över mordfallet han just frikändes i. På frågan om han ångrade att han följde efter Trayvon Martin svarade Zimmerman: nej. Samma svar gav han på frågan om han ångrade att han var beväpnad, samt på frågan om han känner att han inte hade suttit där den dagen om han inte hade haft en pistol. Intervjuaren ville att han förtydligade det sista, och då förklarade George Zimmerman att allt var guds plan. Han ångrar ingenting – trots att han som bekant sköt ihjäl 17-åriga Trayvon Martin – för det var guds plan. Med andra ord, enligt honom själv, var det inte självförsvar. Han sköt Trayvon Martin för att gud ville. Det finns inga andra sätt att tolka det han säger. Således var det fel att frikänna honom – uppenbarligen borde ha sättas på sluten tvångsvård. Det borde vara uppenbart att folk som skjuter ihjäl människor och sedan hävdar att det var guds plan inte kan få gå lösa. Elementärt självförsvar.
Jens-Hugo Nyberg

